niedziela, 13 listopada 2016

Łagodne i gniewne formy YAB-YUM

Różne tantryczne emanacje... bóstw symbolizujących zjawiska mające na celu pokonanie wszelkich negatywnych emocji, które blokują drogę do oświecenia/przebudzenia. Te bóstwa są emanacjami pewnych 'kosmicznych' energii, są przedstawione w takich a nie innych formach, ponieważ uosabiają (symbolizują) energię determinacji i nieugiętej woli albo współczucia, mądrości i wnikliwości osiągniętego już stanu oświecenia/przebudzenia.

Te gniewne, dzikie formy noszą broń przeciwko destrukcyjnym, negatywnym siłom: namiętności gniewu, nienawiści, zazdrości, chciwości i pychy. Są wojownikami przeciw ignorancji, samolubstwu i rządom ego. Takie jest znaczenie broni, którą posiadają i np. miecze symbolizują przebijanie się przez ignorancję, siekiery łamią gniew, a inne pokonują ego. Ta broń symbolizuje ich determinację do odpierania nawet najsubtelniejszych urojeń, które ​​usidlają nas utrudniając ludzkie rozumienie prawdy i ostatecznej rzeczywistości; Są przeszkodami w drodze do wyzwolenia od cierpienia.


Małe figurki bóstw, które są deptane, nie są bezbronnymi istotami ludzkimi, lecz "złośliwymi" duchami (wytworami umysłu naszych ego) i reprezentują te siły, które musimy "pokonać" w sobie na drodze do wyzwolenia.



forma gniewna


forma łagodna


Kali, która wykracza poza seksualność, stoi na "bezpłciowym" Shivie. 
Ależ w tym jest  'moc'... owych sił, które reprezentują te symboliczne postaci... 

Strach przed "kastracją"... wynika ze strachu ego przed unicestwieniem zwłaszcza tych wszystkich "demonów" umysłu, które powiązane są z seksualnością prowadzącą do cierpienia, utrzymującą nas w 'kole samsary',

Ten obrazek też ciekawy:
Goddess Kali Suckling Lord Shiva - Kali karmiąca Shivę. Symbol odradzającej się boskości...

Symboliczne połączenie - tantra Kali i Shivy


Kali w zjednoczeniu z Bhairavą/Shivą

Bhajrawa

"Forma Śiwy jako uosobienie śmierci, zniszczenia i przemijalności materialnych rzeczy, upływ czasu. Tu Śiwa przedstawiany jest jako niszczyciel wędrujący po cmentarzach w otoczeniu straszliwych upiorów. Często jest całkowicie nagi, w rękach trzyma rozmaitą broń, a przy nim znajdują się ścięte ludzkie głowy, girlandy z głów, czaszek i rąk. Towarzyszy mu często pies i wąż. Postać ta symbolizuje jego gniew przeciwko ignorancji ludzi sprawiających cierpienie sobie i innym, a także bezwzględny sposób w jaki niszczy u sadhaków niewiedzę spowodowaną przywiązaniem do świata materialnego. Bhajrawa to imię Śiwy, które w tantrach używane jest na określenie Absolutu."


Jakże podobny do Mahakali:



I jeszcze jeden obraz Kali i Shivy... Kali z obciętą głową w zespoleniu z Shivą w całkowitym spokoju i oddaniu... Energia - czysta esencja wytryska z 'czakry korony" Shivy... Kali niejako "ożywia" Shivę - jego serce do... nowego stanu umysłu, odrodzenia boskości na Ziemi. Czysta esencja wylewa się z głowy Shivy oblewając cały wszechświat, a wszechświat wchodzi  w nowy nurt tego strumienia...






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz